وظایف شرکت تأمین و تجهیز آشپزخانه صنعتی چیست؟

وظایف شرکت تجهیز آشپزخانه صنعتی چیست

می‌خواهید رستوران خود را افتتاح کنید اما در هزار توی طرح‌های مختلف، مسائل فنی، مسائل مدیریت رستوران و نوشتن طرح‌های تجاری فرومانده‌اید. کارهای بسیاری است که باید انجام دهید و هزینه‌ها و بودجه زیادی را برای هر بخش باید کنار بگذارید.

نیاز به مشاوری است که در کنار شما از ظرایف کار رستوران داری سررشته داشته باشد و برندها مختلف را بشناسد و بتواند طرح و نقشه‌ای متناسب با نیاز برای رستوران شما بچیند. در این مقاله در مورد وظایف شرکت‌ تجهیز آشپزخانه صنعتی صحبت خواهیم کرد و بررسی می‌کنیم که چرا حضور آنها برای موفقیت رستوران شما ضروری است.

کار شرکت‌ تجهیز آشپزخانه‌ صنعتی مانند آپادانا تجهیز شامل دو بخش است: بخشی خدماتی و بخش تأمین. بخش خدمات شامل مشاوره، طراحی لایه‌بندی و طرح تجاری برای رستوران است. خدمات شرکت تأمین و تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیز آن‌گونه که از اسم آن پیدا است شامل تولید و خرید تجهیزات، اجرای دکوراسیون داخلی سالن رستوران و استخدام و آموزش پرسنل آشپزخانه است.

[aparat id=’SrRyo’ width=’600′ height=’450′ style=’margin: 15px; padding: 7px’]

مشاوره و طراحی آشپزخانه صنعتی

این روزها همه چیز بسیاری از خدمات در کسب‌وکارهای مختلف به‌صورت دیجیتال ارائه می‌شود. امکان ارائه مشاوره و ارتباط از طریق مدیومی به نام اینترنت بسیار ساده‌تر شده است. برخی از این مشاغل بیشتر و بهتر می‌توانند این امکان استفاده کنند. از آنجا شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه صنعتی با رستوران داران از طریق قراردادهای بنگاه به بنگاه یا B2B ارتباط دارند، ارتباط بایسیتی مستقیم و بدون واسطه باشد.

در گام اول راهنمایی‌ها و مشاوره‌های ابتدایی در زمینه مراحل راه اندازی رستوران به رستوران داران داده می‌شود. چه تجهیزاتی مورد نیاز است و  چه بودجه اولیه‌ای باید کنار گذاشته شود؟ آیا افزون تجهیزاتی کوچک‌تر و پرکاربردی مانند فر کانوکشن و فر کامبی در این آشپزخانه توجیه اقتصادی دارد. چنین وسایل کوچکی حجم کمی را می‌گیرند اما می‌توانند حجم مشتریان شما را چند برابر کنند. همچنین فر سوپر هیت که با حجم کم خدمات منحصر به فردی را به شما می‌دهد. خدماتی که مزیت اقتصادی زیادی نسبت به رقبا ایجاد خواهد کرد.

در صورتی که به هر دلیل نیاز به مشاوره برای راه اندازی رستوران دارید کافی است از طریق فرم زیر درخواست خود را ارسال کنید. کارشناسان فروش ما فوراً با شما تماس خواهند گرفت:



    طرح تجاری برای رستوران‌ها

    پس از مشخص‌شدن ابعاد کار و هماهنگ شدن شرکت تجهیز آشپزخانه صنعتی و رستوران صنعتی باید طرح تجاری تدوین شود. طرح تجاری شامل مطالعات بازار نیز می‌شود. شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه صنعتی به حجم وسیعی از آمار و اطلاعات دسترسی دارند. اطلاعاتی در زمینه گروه هدف رستوران در نقاط مختلف کشور و شهرها، رقبا و وضعیت روز بازار. اینها همگی اطلاعات و آماری است که در طرح تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نمای روشنی از آینده کسب‌وکار رستوران به دست بیاید.

    در مقاله‌ای که پیش از این در سایت آپادانا تجهیز نوشته شده است به راهکارها و عناصر نقشه راه یا همان طرح تجاری رستوران پرداخته شده است.

    تجهیز وسایل آشپزخانه

    برای راه‌ اندازی رستوران صنعتی چه تجهیزات اولیه‌ای نیاز است؟ این موضوع بستگی کامل به نوع رستورانی دارد که می‌خواهید افتتاح کنید. بر اساس نوع رستوران می‌توان 6 نوع فهرست تولید کرد:

    • آشپزخانه هتل
    • رستوران و کافه
    • آشپزخانه بیمارستان
    • کترینگ
    • آشپزخانه تالار
    • آشپزخانه دانشگاه

    بر اساس منو نیز می‌توان لیست‌های متفاوتی را ارائه داد:

    • فست فود
    • رستوران بزرگ فرنگی
    • کباب سرا و رستوران سنتی
    • کافی شاپ

     روی هم رفته آشپزخانه‌های صنعی خارج از اندازه و نوع پنج بخش اصلی دارد که طراحی رستوران نیز بر اساس همین پنج بخش است که شامل تجهیزات آماده سازی، تجهیزات انبار، تجهیزات پخت، تجهیزات سرو و تجهیزات شستشو و نظافت است. به این بخش‌ها باید دو بخش تجهیزات سرمایشی و ماشین آلات را نیز افزود.

    برای اطلاع از قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی است از طریق فرم زیر لیست خود را ارسال کنید. کارشناسان فروش ما فوراً با شما تماس خواهند گرفت:



      چیدمان وسایل آشپزخانه

      به خرید تجهیزات اساسی آشپزخانه صنعتی روش لایه‌بندی و چیدمان آن در آشپزخانه اهمیت دارد. طراحی نقشه آشپزخانه صنعتی کاری تخصصی است که باید توسط کارشناسان با تجربه انجام بگیرد. شکل چیدمان تجهیزات در میزان بهره‌وری رستوران تأثیرگذار است. بر اساس نوع رستوران و طراحی منوی رستوران الگوهای مختلفی برای نقشه آشپزخانه صنعتی وجود دارد.

      1. الگوی خطی: در این نوع نقشه تجهیزات رستوران بر اساس کارکرد به شکل خط تولید پشت سر هم چیده می‌شوند. این نوع طراحی مناسب فست فودها و رستوران‌هایی است که آماده سازی و پخت غذا شکل مشخصی دارد .
      2. الگوی بخشی: آشپزخانه بخش‌بندی می‌شود و هر بخش با تجهیزات آماده سازی و پخت مجزا به آشپزی سپرده خواهد شد. این نوع طراحی مناسب رستوران‌هایی است که منوی متنوعی دارند.
      3. الگوی جزیره‌ای: برای حل مشکل فضا و ارتباط در الگوی بخشی توسعه‌یافته است. در این نوع الگو جزیره‌ای در مرکز رستوران قرار می‌گیرد و همه پخت و پزها در آن صورت می‌گیرد. این شکل از طراحی مشکل ارتباطات در سایت را کاهش می‌دهد.

      دکوراسیون ناهارخوری رستوران

      دکوراسیون داخلی در کشاندن مشتریان بیشتر به رستوران بسیار تأثیرگذار است. المان‌ها و نکات زیادی در طراحی تالار آشپزخانه صنعتی باید مدنظر قرار بگیرد. یکی از قوانین اولیه آن است که 60 درصد فضای داخلی رستوران برای ناهارخوری و 40 درصد برای آشپزخانه باید در نظر گرفته شود. فاصله بین صندلی‌ها برای رفاه مشتریان و بسیاری از المان‌های دیگر در دکوراسیون باید مدنظر قرار گیرد:

      • فضا و نقشه ناهارخوری.
      • خط: شامل المان‌های بصری که به صورت افقی، عمودی و پویا طراحی می‌شود. خطوط پنجره، درب‌ها و مبلمان.
      • فرم‌ها: به ارگانیک و هندسی تقسیم می‌شود. فرم و رنگ تلفیق خوبی ایجاد خواهد کرد.
      • نور: تجهیزات روشنایی شامل دست‌ساز و مصنوعی که خلق و خوی اساسی به محیط می‌دهد.
      • رنگ: سرد، گرم، مکمل، آنالوگ یا تک رنگ.
      • بافت و تکسچر: می‌تواند استحکام و زبری و یا ظرافت بیشتری بیفزاید.
      • الگو و پترن‌ها: کاغذ دیواری، روبالشی و سایر سطوح تزئینی.

      استخدام پرسنل و سرآشپز

      هرچقدر هم که تجهیزات خوبی را خریداری کنید باز هم بدون پرسنل درجه یک و آموزش دیده غذای خوبی روبروی مشتریان قرار نخواهید داد. برخی از شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه صنعتی می‌توانند تا زمان استخدام پرسنل و سرآشپز نیروی اولیه را در اختیار شما قرار دهند. این بخش از کار از چند جنبه مزیت دارد. نخست اینکه از همان ابتدا نیرویی زبده آماده خدمات‌رسانی به مشتریان خواهد بود.

      در نظر بگیرید تبلیغات اولیه را انجام دادید و همه تجهیزات را به بهترین شکل خریداری کردید اما در استخدام پرسنل به‌درستی عمل نکردید. سرآشپز مهم‌ترین شخصی است که حضور او برای موفقیت رستوران مهم است. برای سرآشپز شدن تنها مهارت بالا در آشپزی مهم نیست. سه عنصر اصلی در سرآشپز موفق اهمیت دارد:

      • مهارت بالا در آشپزی
      • توانمندی در مدیریت
      • روابط‌عمومی بالا

       سرآشپز مدیری است که وظایف زیادی در آشپزخانه دارد و برای هماهنگی با او برای موفقیت رستوران ضروری است. در این مقاله به وظایف سرآشپز به تفصیل پرداخته شده است.

      نکات بالا همه وظایفی است که شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه صنعتی باید به‌درستی برای مشتریان خود اجرا کنند. لیستی بلندبالا که تنها باتجربه بالا و توانمندی حرفه‌ای به دست می‌آید. شرکت آپادانا تجهیز با دو دهه سابقه در زمینه تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی می‌تواند بهترین مشاوره و خدمات را در اختیار شما قرار دهد. کافی گوشی را برداشته و با خط ویژه ما 72307 تماس بگیرید. یا برای استعلام قیمت ها و مشاوره فرم زیر را کلیک کنید:



        ایمیل شما جزو اطلاعات خصوصی شماست، ما آن را منتشر نمی کنیم.
        0 کامنت
        Inline Feedbacks
        View all comments