یخچال فریزر صنعتی

مواد اولیه تازه باید در یخچال فریزر صنعتی (Commercial Refrigerator and Freezer) با کیفیت قرار بگیرند که دمای مناسب و استاندارد داشته باشند و در عین حال موجب کاهش کیفیت مواد اولیه و در نتیجه بدمزه شدن آن نشود. همچنین هر کدام از این تجهیزات، فضایی از آشپزخانه شما خواهد گرفت و در فضای شلوغ آشپزخانه فضا باید بسیار بهینه تخصیص داده شود. هدف این است که غذایی به دست مشتریان برسد که مضاف به جذابیت ظاهری و لذیذ بودن، کیفیت غذایی بالایی نیز داشته باشد. یخچال فریزر صنعتی از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که در خرید آن بایستی کمال توجه و وسواس را به خرج داد. نه تنها سلامت و کیفیت غذای شما به این محصول بستگی دارد بلکه در صورت خرید به سختی جایگزین خواهد شد.
  • فریزر زیر گریلی
  • فریزر صندوقی (2، 4 و 6 درب)
  • یخچال/فریزر ایستاده تک درب شیشه‌ای
  • یخچال/فریزر ایستاده تمام استیل دو درب
  • یخچال/فریزر ایستاده دو درب شیشه‌ای
  • یخچال/فریزر تک درب استیل
  • یخچال/فریزر رویه میز کار
  • ...

نکات اساسی در انتخاب یخچال و فریزر صنعتی

بخش تجهیزات سرمایشی آشپزخانه های صنعتی در همه رستوران ها با اصول یکسانی طراحی و چیده خواهد شد. به همین دلیل در انتخاب این تجهیزات باید دقت عمل بیشتری را به خرج دارد. اما چگونه می توان از میان ده ها برند مطرح در بازار تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهترین و با کیفیت ترین یخچال فریزر صنعتی را با در نظر گرفتن نیازمندی‌های کسب و کار هدف خریداری کرد. برای رسیدن به این انتخاب باید به 6 معیار زیر توجه کرد.

1- درجه حرارت یخچال و فریزر صنعتی

توجه به دمای هوا و میزان برودتی که یک یخچال و یا فریزر صنعتی می‌تواند تولید کند موضوع مهمی است. اغلب یخچال‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شدند که قادر هستند دمایی در دامنه بین 36 الی 40 درجه فارنهایت را کنترل و حفظ کنند. در مورد فریزرهای صنعتی می‌توانند بین 2 درجه تا منفی 2 درجه فارنهایت را کنترل و حفظ کنند. یکی دیگر از نکاتی که در مورد میزان  کنترل دما در یخچال و فریزر صنعتی خوب است بدانید اینکه بین دمایی که یک یخچال و یا فریزر صنعتی می‌تواند ایجاد و حفظ کند با میزان اندازه (حجم یا سایز محصول) رابطه وجود دارد. بنابراین این محصولات در سایزهای مختلف توان‌های متفاوتی در ایجاد دمای پایین و حفظ آن خواهند داشت.

2- اندازه یخچال فریزر صنعتی

این عامل به فضایی که این محصولات در آنها نصب می‌شود یا قرار می‌گیرد هم بستگی دارد. بنابراین قبل از تهیه یخچال و تعیین اندازه باید در این مورد برآوردهای لازم را از فضای کاری‌تان داشته باشید. به عنوان مثال خوب است این چند سوال را از خود بپرسید:
  • آیا می‌خواهم این یخچال و فریزر صنعتی را در یک آشپزخانه صنعتی نصب کنم؟
  • قرار است در این یخچال و فریزر صنعتی چه نوع محصولاتی نگهداری شود؟
  • آیا یخچال و فریزر صنعتی بخشی از دکوراسیون محیط استفاده است یا اینکه صرفا استفاده کارکردی دارد؟‌
بنابر یک قاعده مرسوم به هر میزان سایز و اندازه یخچال و فریزر صنعتی بزرگتر باشد قیمت یخچال و فریز هم گران‌تر خواهد بود. پس در تعیین اندازه دلخواه‌تان به این فاکتور هم توجه داشته باشید.

3- محل نصب یخچال و فریزر صنعتی

همان‌طور که اشاره شد در تعیین اندازه یخچال باید به محل نصب آن نیز توجه کنید. لازم است بدانید یخچال شما بعد از استقرار در محل کارتان دقیقا در کجا قرار خواهد گرفت و آیا متناسب با شرایط کاری آن را جا به جا خواهید کرد یا اینکه برای همیشه در یک نقطه مستقر خواهد شد. در ارزیابی‌های خود در این مرحله به فکر حمل یخچال و فریزر صنعتی خود از محل فروش (کارخانه) تا محل کارتان هم باشید. اطلاعات مرتبط با اندازه یخچال و فریزر صنعتی را با توجه به کاتالوگ، بروشور و اطلاعات موجود در سایت فروشنده با محل استقرار یخچال خوب ارزیابی کنید. محل جریان هوا برای تجهیزات فنی محصول را مدنظر بگیرید. در ضمن به چگونگی استفاده از محصول و جای درهای یخچال و فریزر صنعتی در محل کارتان هم خوب دقت کنید.

4- مواد غذایی و محصولاتی داخل یخچال و فریزر صنعتی

در مرحله تصمیم‌گیری بدون شک باید به نوع مواد غذایی و محصولاتی که قرار است در یخچال نگهداری شوند نیز دقت داشته باشید. گاهی در ساخت و طراحی یخچال‌ها و فریزرها ریزه‌کاری و نکاتی وجود دارد که آنها را برای نگهداری نوع خاصی از محصولات ویژه می‌کند. اگر قرار است از یخچال برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید در این مرحله لازم است به این موضوع توجه کنید که آیا مواد غذایی شما بعد از پخت داخل یخچال قرار می‌گیرند یا اینکه فقط مواد خام را داخل یخچال می‌گذارید.

5- کندانسور یخچال و فریزر صنعتی

یک نکته دیگر که هنگام تهیه یخچال‌های صنعتی و یا فریزر صنعتی باید به آن توجه کنید به‌ویژه در مرحله انتخاب محصول اوپراتور و کندانسور است. خرید یک واحد کندانسور بدون کیفیت لازم می‌تواند بعد از مدت زمانی به خرابی کمپرسور محصول منجر شود.

6- کابینت یخچال و فریزر صنعتی

در مرحله انتخاب محصول فراموش نکنید که حتما کیفیت کابینت محصول را هم بررسی کنید. این بخش در یخچال‌های صنعتی و فریزرها می‌تواند از نظر ظاهری خوب باشد اما کیفیت مناسب و در نتیجه کارآمدی کافی نداشته باشند. در داخل محصول چراغ استفاده می‌شود به این نکته دقت کنید که آیا با بسته شدن درهای یخچال یا فریزر شما، چراغ‌ها خاموش می‌شوند یا اینکه نقصی در کار است. بهتر است یخچالی را خریداری کنید که از سیستم هوشمند برای طراحی در آن استفاده شده باشد. این موضوع از جهت اطمینان از عایق بودن است که اثرات احتمالی ساییدگی را کاهش می‌دهد. در بدنه کابینت باید ظرفیت به خوبی سازمان‌دهی شده باشد تا استفاده از یخچال و فریزر صنعتی برای مصرف‌کننده چالش‌هایی را ایجاد نکند.

محصولات آپادانا تجهیز آراز

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در شرکت آپادانا تجهیز همگی از بهترین متریال ها و با بالاترین کیفیت هستند. شرکت آپادانا تجهیز آراز یکی از شرکت های تأمین کننده و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که محصولات را بر اساس خواست مشتریان و نیاز آشپزخانه صنعتی سفارشی سازی می‌کند. تیم آپادانا تجهیز با تجربه بسیار بالا در این زمینه و بر عهده گرفتن پروژه های متعدد و تخصصی می ‌تواند مشاوره مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.