هود آشپزخانه صنعتی

هود آشپزخانه صنعتی (Commercial Kitchen Hoods) یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که گرجه در مراحل آخر نصب می‌شود اما کار بدون آنها در آشپزخانه چه بسا غیرممکن است. تجهیزاتی که برای تهویه هوای داخل آشپزخانه و انتقال بوی غذا مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد این نوع هودها همانند هود خانگی است و در واقع برای انتقال حرارت محیط آشپزخانه، دود و بخار استفاده می شود، زیرا ذرات روغن، دود و بخار برای افرادی که در محیط آشپزخانه کار می کنند مضر است. درون هود های صنعتی یک عدد فیلتر هوا وجود دارد که برای جلوگیری  ازجمع شدن چربی در داخل کنال هود استفاده می شود.جنس این فیلتر ها بیشتر از آلومینیوم و استیل است که هم از لحاظ بهداشتی بسیار خوب هستند و هم از لحاظ مقاومت و استحکام.

هود های صنعتی چند جداره

هودهای صنعتی می‌توانند به صورت تک جداره و یا دو جداره تولید شود. در هودهای تک جداره هوای داخل آشپزخانه به وسیله کانال‌ها به بیرون از آشپزخانه منتقل می شود. اما در هودهای چند جداره علاوه بر اینکه هوای محیط را خارج می کند، هوای تازه را نیز از طریق جداره‌ها وارد آشپزخانه می کند. از مزیت‌های مهم این نوع هود می توان به افزایش سرعت تخلیه گرما و دود اشاره کرد.

ابعاد

ابعاد هود های آشپز خانه صنعتی با توجه به مساحت محیطی که می‌خواهد در آن قرار بگیرد تعیین می شود.

انواع هود های صنعتی

هود ها با توجه به مساحت آشپزخانه و طراحی آن دارای انواع مختلفی است.
  • هود صنعتی دیواری: از این نوع هود زمانی استفاده می شود که تجهیزات مربوط به پخت در آشپزخانههای صنعتی کنار دیوار قرار گرفته باشند. این نوع هود با پیچ و میخ بر روی دیوار نصب می‌شود. معمولا قسمت جلویی این نوع هود به صورت شیب دار ساخته می شود.
  • هود صنعتی مرکزی: این نوع هود که به هود جزیره ای نیز معروف است، در مرکز آشپزخانه و بر روی سقف نصب می شود.
  • سانتریفیوژ: این دستگاه برای تهویه هوا و وارد کردن کردن هوای تازه به داخل آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در قدرت‌های متفاوت تولید می شود.
  • هود سفارشی: این نوع هود نیز با توجه به نیاز های مشتریان قابل تولید است.

محصولات آپادانا تجهیز آراز

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در شرکت آپادانا تجهیز همگی از بهترین متریال ها و با بالاترین کیفیت هستند. شرکت آپادانا تجهیز یکی از شرکت های تأمین کننده و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که محصولات را بر اساس خواست مشتریان و نیاز آشپزخانه صنعتی سفارشی سازی می‌کند. تیم آپادانا تجهیز با تجربه بسیار بالا در این زمینه و بر عهده گرفتن پروژه های متعدد و تخصصی می ‌تواند مشاوره مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.