تجهیزات کافی شاپ

دستگاه اسپرسو


دستگاه قهوه ساز صنعتی، اسپرسو

دستگاه اسپرسو (Espresso Machine) قلب تجهیزات کافی شاپ است. دستگاه قهوه ساز صنعتی یا اسپرسو انواع مختلفی دارد و در نتیجه قیمت‌های دستگاه اسپرسو بسیار متفاوت هستند. با استفاده از این دستگاه می‌توان لیستی انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه را تولید کرد. تجهیزاتی مانند بخار نیز در این دستگاه‌ها نصب شده که برای  تهیه قهوه‌هایی مانند کاپوچینو استفاده می‌شود. روش کار دستگاه با ایجاد فشار آب تا نقطه جوش است. آب در این شرایط از پک قهوه آسیاب شده و فیلترهایی رد می‌شود و قهوه غلیظی را به نام اسپرسو تولید می‌کند. لیست محصولاتی که می‌توان با دستگاه قهوه ساز صنعتی یا اسپرسو تولید کرد بسیار زیاد است. اما مهمترین آنها عبارتند از کافه موکا، کاپوچینو، کافه لاته، ماکیاتو، قهوه، ایس کافی، آمریکانو، اسپرسو و اسپرسو رومانو.

اجزای دستگاه قهوه ساز صنعتی

دستگاه‌های اسپرسو انواع متفاوتی دارند و در انواع نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و سوپر اتوماتیک در بازار موجود است. با این همه، اجزای دستگاه و شیوه تولید اسپرسو در همگی شباهت‌هایی دارد. نخستین بخش بویلر است. بویلر یا دیگ بخار وظیفه افزایش دمای آب را برعهده دارد اما همزمان نباید بخار اضافی تولید کند. هد گروپ محفظه‌ای است که آب با دمای زیاد وارد قهوه فشرده و آسیاب شده می‌شود. دو نوع هدگروپ در دستگاه‌های اسپرسوساز وجود دارد: متصل به بویلر و نیمه متصل به بویلر. پرتافیلتر قسمت متحرک دستگاه است که سبد پودر قهوه آسیاب شده درون آن قرار می‌گیرد. متصدیان دستگاه می‌توانند با استفاده از دسته چوبی و یا پلاستیکی پرتافیلتر را در جای خود قرار دهند و عملیات اسپرسوگیری را انجام دهند.

تجهیزات آپادانا تجهیز

بیشتر برندهای تجهیزات کافی شاپ ایتالیایی هستند. لاکیمبالی برای دستگاه اسپرسو و برند فیورنزاتو و مازر برای آسیاب قهوه شهرت جهانی دارند. دیگر تجهیزات کافی شاپ از جمله بلندرها و مخلوط کن‌ها از محصولات با کیفیت چینی تهیه می‌شوند. شرکت آپادانا تجهیز تعهد دارد که بهترین و مرغوب‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را برای مشتریان خود تهیه کند.