تغییری که مشاور تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایجاد می‌کند

مشاور تجهیزات آشپزخانه صنعتی در حال گفتگو با سرآشپز

مشاور تجهیزات آشپزخانه صنعتی و راه اندازی رستوران کسی است که با پیچ و خم های کسب و کار در این بازی پررقابت آشنایی دارد و فرق بین راه اندازی رستوان را با فست فود، کافی شاپ و کترینگ به خوبی می‌شناسد. از نگرانی‌های کارفرمایان خبر دارد و می توانند برای مسائل آنها راهکارها مفیدی طرح کنند تا کسب و کار را به سوددهی برساند.

در دنیای پر رقابت امروز کاری را بدون مشاور با متخصص کاردان نمی‌توان انجام داد. مخصوصاً اگر برای کاری مانند راه اندازی رستوران نیازمند میلیاردها تومان هزینه باشد. ما تخصص‌مان مشاور تجهیزات آشپزخانه صنعتی است و می‌دانیم که مشتریان‌مان، مردان و زنان بزرگی در عرصه اقتصاد هستند که قادرند کسب‌وکارهای بزرگی را راه‌اندازی کنند و سرمایه خود را در دیگر بخش های اقتصاد ببرند.

در گفتگو با مشاور چه به دست می‌آوریم

[aparat id=’5TkVc’]

بازار رقابتی امروز بازار تخصص‌ها و حرفه‌ای‌ها است و کسانی در آن موفق خواهند بود که اصول را پذیرفته باشند و در جزئیات دقت کنند. مشاوره تجهیزات آشپزخانه صنعتی از نقطه صفر کار یعنی کانسپت برند با شما همراه خواهد بود. نوشتن طرح تجاری برای رستوران شما، سندی حرفه‌ای است که باید به دست متخصصان نوشته شود و در آن خلاصه اجرایی، مزیت‌های رقابتی، تحلیل رقبا و دورنمای مالی ذکر شده باشد.

سنجش بودجه پروسه دیگری است که نیاز به آگاهی کامل از قیمت تجهیزات اولیه، مواد اولیه، هزینه پرسنل و محل دارد. به کمک مشاور همچنین با آسودگی بیشتری در پروسه تکمیل مجوزها گام برخواهید داشت. تنها پس از آن است که قدم با بازار خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی خواهید گذاشت:

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مشاور تجهیزات آشپزخانه صنعتی در حال گفتگو با سرآشپز

رستوران نیاز به تجهیزاتی که در وهله اول کیفیت غذایی خوبی ارائه دهد و در وهله دوم با دوام باشد. البته همه دوست دارند هزینه کمتری برای کیفیت بالاتری بپردازند. تجهیزاتی مقرون به صرفه، که به کمک آن بتوان غذایی بهداشتی و شایسته مشتریان آماده کرد و در مرحله اخذ مجوزهای بهداشتی و دیگر مجوزهای لازم مربوطه دچار مشکلی نشد و بدون دغدغه گواهی‌های سلامتی لازم را اخذ کنند.

در سال‌های گذشته استاندارد تولید در ایران افزایش یافته و تجهیزات با کیفیتی نیز به بازار تجهیزات آشپزخانه صنعتی وارد شده است. امروز به راحتی می توان رستورانی با استانداردهای بین‌المللی را در تهران و شهرهای بزرگ افتتاح کرد که البته هزینه‌های خود را خواهد داشت.

علاوه بر این خرید تجهیزات آشپزخانه برای رستوران‌های بزرگ، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌های نظامی یا سلف سرویس دانشگاه‌ها اصولی خاصی دارد که بدون در نظر گرفتن آن ممکن است کسب‌وکار شما دچار بحران‌های مقطعی و یا دائمی شود. چنانچه به این نکات توجه نشود، ممکن است یک آشپزخانه صنعتی چند وقت بعد از راه‌اندازی ورشکسته شده و صاحب آن مجبور به واگذاری کسب‌وکارش به فرد دیگری شود.

از دکوراسیون رستوران چه می‌خواهیم

فضای-سبز-رستوران-آپادانا-تجهیز

دکوراسیون یعنی ایجاد تفاوت و تمایز، دکوراسیون رستوران یعنی ایجاد هویت برای رستوران و هویت رستوران همان برندسازی است که از نان شب برای کسب و کار شما مهمتر است. فضاهای تکراری دیگر سلیقه مشکل پسند مشتریان را راضی نخواهد کرد.

جز این از دکوراسیون و چیدمان صندلی ما بهینه‌سازی فضا را هم طلب می‌کنیم. می‌خواهیم بیشترین استفاده را از سالنی بکنیم که ماهانه میلیون‌ها و چه بسا چند میلیارد برای آن اجاره پرداخت می‌شود. آیا دکوراتور و مشاور می‌تواند در این راه به ما کمک کند؟ حتماً اینطور است.  

لیست زیر نمونه‌ای از مشاوره‌ایی است که از شرکت‌های نظیر آپادانا تجهیز دریافت خواهید کرد.

  • فضای باراندازی آشپزخانه صنعتی
  • انبار آشپزخانه صنعتی
  • نقشه چیدمان آشپزخانه صنعتی
  • سردخانه و فضای تعبیه یخچال و فریزر صنعتی
  • تعریف فرایند آماده‌سازی غذا در مکان مورد نظر
  • تعریف فرایند شست‌وشوی ظروف آشپزخانه در مکان مور نظر

وظایف اصلی مشاور تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مرد و زن صاحب رستوران در حال گپ زدن با مشاور

وظایف یک تیم مشاوره طراحی آشپزخانه صنعتی این است که به شما در تجهیز و آماده ‌سازی آشپزخانه و راه اندازی رستوران تا زمان افتتاح کمک کند. این تیم همچنین در مدیریت هزینه‌ها در مراحل اولیه آماده سازی و تهیه تجهیزات کنار شما باشد.

البته تیم‌های مشاوره باید در گام بعدی که شامل تهیه تجهیزات مورد استفاده دائم در آشپزخانه مانند ظروف، دیگ‌های غذا و حتی بخش تجهیز سالن سرو غذا یا هر مکان دیگری نیز به شما کمک کنند.

بهترین کار برای کسانی که می‌خواهند از خدمات مشاوره آشپزخانه‌ صنعتی استفاده کنند این است که بعد از تأیید مکان مناسب برای راه‌اندازی آشپزخانه سراغ مشاوران بروند و این کار را به تهیه یک‌سری از تجهیزات اولیه موکول نکنند. کارفرما می‌تواند بعد از اینکه مکانی را برای راه‌اندازی یک آشپزخانه صنعتی در نظر گرفت به‌کمک مشاورانی که انتخاب می‌کند نقشه‌ای از فرآیند تجهیز آشپزخانه خود تهیه کند.

مشاوران تجهیز آشپزخانه صنعتی اگر از همان ابتدای مسیر با شما همراه شوند، می‌توانند بعد از ارائه مشاوره‌های تخصصی درباره مکان موردنظرتان در تهیه فهرست تجهیزات آشپزخانه صنعتی که مناسب فضای شماست بهتر کمک کنند. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر احساس می‌شود که افراد از ابتدا سراغ مشاور دل‌سوز نمی‌روند و همین موجب می‌شود بعد از تهیه فهرستی از تجهیزات غیر ضروری برای شما هزینه‌های زیادی بتراشند. فراموش نکنید قیمت این تجهیزات بالاست و شما در مورد بعضی از اقلام فقط یک‌بار مجبور به پرداخت هزینه هستید پس چه بهتر که اقتصادی عمل کنید.

4 گزینه که باید با مشاوران‌تان مطرح کنید

اگر به دنبال طراحی و تجهیز یک آشپزخانه صنعتی با بازدهی بالا هستید فراموش نکنید در این چند مورد حتما مشاوره بگیرید:

  • طراحی چیدمان مناسب آشپزخانه
  • طراحی فضای مناسب سالن پذیرایی
  • طراحی فضا برای کارکنان در تمام اماکن آشپزخانه
  • مدنظر قرار دادن بهره‌وری انرژی

طراحی فضای مناسب بخش آشپزخانه

مهم‌ترین بخش هر آشپزخانه صنعتی همان‌طور که از نام آن پیداست، بخش آشپزخانه شماست. اگر شما یک آشپزخانه مناسب داشته باشید که متناسب با ظرفیت پیش‌بینی شده سرو غذای شما در ایام شلوغ کاری‌تان باشد می‌توانید مطمئن باشید که در کارتان موفق خواهید شد.

سه روش برای چیدمان آشپزخانه صنعتی وجود دارد که عبارتند از خطی، جزیره‌ای و بخشی. قبلاً در مقاله «اصول طراحی نقشه آشپزخانه صنعتی و انواع آن» به شکل مفصلی به این موضوع پرداخته شده است.

طراحی فضای مناسب سالن پذیرایی

بسیاری از آشپزخانه‌های صنعتی اعم از آشپزخانه رستوران‌ها، هتل‌ها و حتی بیمارستان‌ها بدون یک سالن پذیرایی مناسب با طراحی شیک و به‌روز برای مشتریان جالب نخواهند بود. برای همین بهتر است از همان ابتدا که مراحل طراحی آشپزخانه‌تان را طی می‌کنید در مورد طراحی بخش سالن پذیرایی هم فکر کنید و از نظر مشاوران متخصص بهره‌مند شوید. فراموش نکنید حداقل فضای مناسب برای پذیرایی از مهمانان سالن پذیرایی شما به ازای هر نفر حداقل 1.5 متر مربع است.

طراحی فضا برای کارکنان در تمام اماکن آشپزخانه

کارمندان و پرسنل آشپزخانه شما برای اینکه بهینه کار کنند و کیفیت سرویس دهی به مشتریان بالا برود نیازمند این هستند که در محل کار خود احساس راحتی کنند. آنها باید بتوانند در تمام اماکن آشپزخانه به‌راحتی تردد کنند و به تجهیزات مناسب کارشان دسترسی داشته باشند. پس بهتر که با لحاظ این نکته از همان ابتدا در مورد طراحی فضای آشپزخانه، احساس راحتی و تردد آسان کارکنان این بخش را مدنظر بگیرید. فراموش نکنید نیروی کار شما وقتی در محل کارش احساس راحتی کند حتما به کارفرمایش نیز احترام فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

بهره‌گیری از علم ارگونومی در طراحی آشپزخانه صنعتی یا طراحی بهینه فضامی‌تواند در دستیابی به هدف فوق کمک زیادی کند. مشاوران صاحب تخصص به‌گونه‌ای به شما مشاوره می‌دهند که کارکنان شما بتوانند با کمترین میزان خستگی و ناراحتی به تجهیزات کاری‌شان دسترسی داشته باشند. اگر تجهیزات و چیدمات آشپزخانه با روش‌های علم ارگونومی طراحی شده باشد کارکنان کمتر مجبور به تحرک‌های زاید در محل کارشان می‌شوند و کمتر نیاز پیدا می‌کنند که خم شوند، بچرخند و در دسترسی به تجهیزات فعالیت اضافی انجام دهند.

چقدر به بهره وری انرژی اهمیت می‌دهید؟

گرافیتی در رستوران -آپدانا-تجهیز

برای آشپزخانه صنعتی مدیریت هزینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ضمن اینکه طی چند سال اخیر با برنامه‌هایی موسوم به هدفمندی یارانه‌ها نرخ انواع حامل‌های انرژی، آب، برق و گاز افزایش پیدا کرده که همه این موارد توجه به بهره‌وری انرژی در آشپزخانه صنعتی را دوچندان می‌کند. موضوعی که با بهره‌مند شدن از نظرات یک مشاور متخصص تاحد قابل توجهی مدیریت می‌شود. به‌خصوص اگر در همان مراحل ابتدایی سراغ یک مشاوره متخصص بروید.

یک نکته طلایی در طراحی آشپزخانه صنعتی

یک مشاور متخصص و دل‌سوز در طراحی آشپزخانه صنعتی حتما به شما خواهد گفت که «انعطاف پذیری» در طراحی آشپزخانه صنعتی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این موضوع در طراحی آشپزخانه‌های تجاری اهمیت بیشتری دارد چرا که ممکن است شما مجبور باشید بنابر سیاست‌های خاص در مدیریت آشپزخانه‌تان منو غذایی و تجهیزات را تغییر دهید یا غذاهای جدیدی به منوی خود اضافه کنید. اگر در طراحی آشپزخانه صنعتی موضوع انعطاف پذیری نادیده گرفته شود ممکن است شما را در تغییر سیاست‌های کاری‌تان دچار مشکل کند. در این راه پرپیج و خم مشاوران شرکت آپادانا تجهیز آراز می‌توانند همراه خوبی باشند که تا آخر مسیر در کنار شما هستند. کافی است فرم زیر را پرکنید تا فوراً با شما تماس گرفته شود:



    ایمیل شما جزو اطلاعات خصوصی شماست، ما آن را منتشر نمی کنیم.
    0 کامنت
    Inline Feedbacks
    View all comments