لیست بهترین برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معروف‌ترین برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی

صنعت تجهیزات آشپزخانه صنعتی پر از نام‌‌هایی است که عمر برخی به یک قرن می‌رسد. حتماً چشم شما نیز به این نام‌های آشنا خورده است: لاکیمبالی ایتالیا در تجهیزات کافی شاپ و هوبرت از جمله آن بهترین برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند که عمر فعالیت آنها به دهه ها می رسد. بیشتری این برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی معتبر مربوط به سه کشور آلمان، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا هستند. اسم‌های دیگری مانند لینکولن (Lincoln)، فاگور (FAGOR) و لوتوس (LOTUS) نیز به این لیست افزوده شده است.

پیش از این مقاله جداگانه ای در مورد راهنمای جامعی برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نوشته شده است که پیشنهاد می کنید آن را مطالعه کنید:

https://apadanatajhiz.com/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/

قرن نوزدهم دوران شکوفایی آشپزخانه صنعتی

[aparat id=’dUZxo’ width=’600′ height=’450′ style=’margin: 15px; padding: 7px’]

انقلاب صنعتی که رخ داد این روند تغییر کرد، در کشورهای غربی صنایع غذایی و تولید تجهیزات در مدت چند دهه رشد کردند و قرن نوزدهم را تبدیل به دوران شکوفایی صنایع غذایی در جهان کردند. این وضعیت موجب شد صنعت تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی پر از نام‌هایی شود که امروز عمر بعضی از آنها بالغ بر یک قرن می‌شود. برندهای آشنایی که ممکن است شما هم نام برخی از آنها را شنیده باشید یا در یک سفر خارجی از محصولات‌شان استفاده کرده باشید و از آنها خاطره‌ای در ذهن‌تان مانده باشد. نام‌هایی همچون لاکیمبالی ایتالیا که در تجهیزات کافی شاپ و هوبرت در صنعت آشپزخانه صنعتی فعال است.

قرن نوزدهم دوران ظهور و توسعه انواع تجهیزات و وسایل پخت و پزی بود که ما هم اکنون می‌شناسیم. بعد از جنگ جهانی دوم و دهه 1960 استانداردهای طراحی و چیدمان آشپزخانه صنعتی توسعه پیدا می‌کند.

شرکت‌های تجهیز و تأمین آشپزخانه‌های صنعتی

فر آشپزخانه صنعتی با چهار مدل غذا در مقاله بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 به موازات شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی در دهه‌های بعد از جنگ جهانی دوم با حرفه‌ای تر شدن رستوران داری مشاوره در مورد راه اندازی رستوران و ارائه خدمات تخصصی توسط شرکت‌های تأمین و تجهیز رستوران نیز

بعد از جنگ جهانی دوم و دهه 1960 استانداردهای طراحی و چیدمان آشپزخانه صنعتی توسعه پیدا می‌کند. از آن دوره برندهای ماندگاری که دارای پیشینه تاریخی هستند مربوط به سه کشور آلمان، ایتالیا و ایالات متحده آمریکاست. مهم‌ترین برندهای این سه کشور در صنعت غذایی که عقبه تاریخی دارند شامل این سه نام مطرح است:

  • لینکولن (Lincoln)
  • فاگور (FAGOR)
  • لوتوس (LOTUS)

بعد از اینکه در آن دوران شرکت‌‌های تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی رشد کرد و دهه‌های بعد از جنگ جهانی دوم رستوران‌داری به یک کسب‌وکار مدرن و حرفه‌ای تبدیل شد. به‌حدی که صاحبان رستوران‌ها برای کار خود از مشاورانی استفاده می‌کردند. مشاوران در مورد راه‌اندازی رستوران‌ها و ارائه خدمات تخصصی به صاحبان رستوران کمک می‌کردند و به عنوان پل واسط بین تولیدکننده‌های تجهیزات آشپزخانه صنعتی و صاحبان کسب‌وکار رستوران‌داری عمل می‌کردند. برخی از شرکت‌های تخصصی معروف مشاوره‌ راه‌اندازی رستوران صنعتی به این شرح بودند:

  • تاج و کارلسون (Taj & Carlson)
  • هیلتون (Hilton)، ماریوت (Marriott)
  • هیات (Hyatt)
  • ای‌اچ‌جی (IHG)

شرکت‌های یاد شده خدمات مشاوره‌ سطح بالایی به مشتریان خود ارائه می‌کردند به‌طوری که خدمات‌شان هنوز هم با نوع مشاوره‌هایی که شرکت‌های امروزی می‌دهند قابل مقایسه است.

بگذارید نگاهی به لیست خدمات‌ شرکت‌های مشاوره راه‌اندازی رستوران صنعتی در میانه قرن بیستم بیندازیم:

  • برآورد نیازهای مشتریان
  • طراحی لایه‌بندی و چیدمان تجهیزات
  • تغییرات در سیستم آبرسانی و برق و گاز متناسب با نیاز آشپزخانه
  • انتخاب و تامین تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه
  • تغییرات در نورپردازی لازم برای رستوران و آشپزخانه

هرچه زمان بیشتر گذشت برندهای خارجی تولیدات تجهیزات آشپزخانه صنعتی هم بیشتر رشد کردند، به‌طوری که امروز برخی از آنها به غول‌های بزرگ در این صنعت تبدیل شده‌اند و شهرت و آوازه‌ای فراتر از مرزهای کشورشان پیدا کرده‌اند. محصولات بعضی از آنها امروز در ایران هم پیدا می‌شود، بیایید بعضی از این نام‌ها و خدمات‌شان را باهم مرور کنیم.

برند ا.پی. دبلیو APW و گریل معروفش

برند ا.پی. دبلیو (APW) خاستگاه آمریکایی دارد و در حوزه تجهیزات گرمایشی فعالیت می‌کند. این برند امروز محصولاتش را به اقصی نقاط جهان صادر می‌کند. از جمله معروف‌ترین تجهیزات این برند گریل آن است که در کشور ایران هم طرفداران پر و پا قرصی دارد. البته ناگفته نماند امروز تولیدکنندگان تجهیزات داخلی تلاش می‌کنند با محصولات این برند رقابت کنند و با توجه به ما به التفاوت قیمت دلار و ریال برخی از آنها در این رقابت موفق هم بوده‌اند.

برند فاگور  FAGOR 

برند فاگور (FAGOR) از قاره سبز می‌آید، این برند اروپایی در زمینه تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و شست‌وشو فعالیت گسترده‌ای دارد.

برند لینکلن LINCOLN

اگر شما هم تا به حال به فکر راه‌اندازی یک فست فود بوده‌اید و می‌خواستید فر پیتزا ریلی تهیه کنید احتمالا نام برند لینکلن (LINCOLN) را شنیده‌اید. این برند با فر پیتزا ریلی شناخته می‌شود و دو مدل 1154 و 1456 آن در ایران عرضه شده است. این برند ریشه در خاک آمریکا دارد و در زمینه پخت پیتزای آمریکایی به شهرت رسیده‌ است.

برند لوتوس LOTUS

لوتوس (LOTUS) یک برند معروف ایتالیایی است که در تجهیزات آشپزخانه صنعتی شهرت و آوازه جهانی دارد. این برند تلاش کرده همه تجهیزات مورد نیاز یک آشپزخانه صنعتی را تولید کند و با توجه به کیفیت و ظاهر زیبای آن طرفداران زیادی دارد. از جمله محصولات پر آوازه این برند می‌توان به فر پیتزای GGF اشاره کرد که محصولی بسیار پرفروش است. از نکات قابل تامل درباره این محصول اینکه در ایران هم به روش مهندسی معکوس تولید شده و در بازار به فروش می‌رسد.

برند توربو  Turbo Air

برند توروبو ایر (Turbo Air) در زمینه تجهیزات برودتی آشپزخانه صنعتی فعالیت می‌کند. از جمله محصولات این برند که در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند می‌توان به یخچال ایستاده، فریزر ایستاده، یخچال و فریزر خوابیده (رویه میزکار)، کانتر سرد، تاپینگ پیتزا و ساندویچ، انواع یخچال‌های ویترینی و… اشاره کرد.

بعضی از محصولات این برند در بازارهای ایران هم پیدا می‌شوند، هرچند قیمت آنها بالاست و بعضی ترجیح می‌دهند از نمونه‌های داخلی استفاده کنند.

نام‌های معتبر فر صنعتی

همان‌طور که ملاحظه کردید بعضی از برندهای یاد شده در بالا محصولات‌شان در بازارهای ایران هم یافت می‌شود. تعدادی از آنها با اخذ امتیاز از آن برندها وارد ایران شده‌اند و تعدادی با روش‌های دیگر از جمله مهندسی معکوس، در بین برندهایی که محصولات‌شان در ایران امتحان خوبی پس داده می‌توان به نام رشیونال (Rational) اشاره کرد. سال‌ها است که برند آلمانی رشیونال به بازار ایران وارد شده و کارنامه خوبی از خود پس داده است. فر کامبی و فر کانوکشن معروفترین محصولات این برند هستند که قابلیت‌های بسیاری را در خود جای داده و به این روش‌های پخت ترکیبی به اندازه چندین فر برای رستوران کارایی خواهد داشت.

علاوه بر برند رشیونال برندهای هوبرت (Hobart)، اونکس (Unox) و پیرون (Piron) نیز در تولید انواع فر بسیار مطرح هستند. البته برند آمریکایی هوبرت کمتر در ایران شناخته شده است و به دلیل تحریم‌ها در بازار ایران حضور ندارد.

در میان ایتالیایی‌ها برند فورنی (MAM Forni)  یکی از نام‌های آشنا و مطرح است که تجهیزاتی مناسب برای پخت انواع پیتزا تولید می‌کند. زانولینی (Zanolli) نیز یکی دیگر از برندهای پیتزا است که مزیت آن در استفاده از انرژی برق به جای گاز است. به این ترتیب جزو تجهیزات سبز محسوب می‌شود و در راستای برنامه اتحادیه اروپا برای به صفر رساندن انتشار کربن خواهد بود.

 برندهای معروف ظرفشویی صنعتی و تجهیزات شستشو

در زمینه ماشین‌های بزرگ ظرفشویی برند ایتالیاییی نئوسیستم (Neosystem) نیز از جمله برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی مطرح در بازار است. این برند موفق شده است که در سال 2000 جوایزی را دریافت کند. این برند به همراه برند هوبرت در بخش شستشوی رستوران‌های مطرح سراسر دنیا یافت می‌شوند. در مقام بعد باید به برند مایکو (Meiko) و وینتر هالتر (Winterhalter) اشاره کرد.

بازار تجهیزات کافی شاپ در دست ایتالیایی‌ها

 گل سر سبد تجهیزات کافی شاپ دستگاه اسپرسو است. برای اسپرسو حداقل 30 نام برتر در بازار حضور دارند که بیشتر آنها نیز ایتالیایی هستند. انتخاب از میان آنها بسیار سخت است. برند ایتالیایی لاکیمبالی (La Cimbali) تا برند ویکتوریا (Victoria) که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌هایی دارند.

علاوه بر اسپرسو انواع آسیاب‌های قهوه فیورنزاتو (FIORENZATO) تا برند دوست داشتنی مازر (MAZZER) همگی ایتالیایی هستند که کم و بیش در لیست فروش آنها تمامی تجهیزات کافی شاپ را می‌توان از آن تهیه کرد.

 برندهای ماشین یخ ساز

 در مورد تجهیزات سرمایشی بهتر این است که است اروپا روبرگردانیم و به آمریکا نگاه کنیم. این شامل انواع هودها و تجهیزات تهویه مطبوع و همچنین یخچال و فریزر می‌شود. برند برما (Brema) و اسکاتزمن (Scotsman) دستگاه‌های یخ سازی تولید می‌کنند که شهرت جهانی دارند.

سه برند جهانی که شما را از رقیبان‌تان متمایز می‌کند

حتما شما هم متوجه شده‌اید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌تواند کسب‌وکارتان را متحول کند. بعضی از محصولات را ناگزیر باید تهیه کرد، اما بعضی دیگر بسته به شرایط کاری‌تان دارد. در این بین محصولاتی هم هستند که با تهیه آن می‌توانید کارتان را متحول کنید. بیایید چند برند جهانی را که باعث تحول در کسب‌وکار شما می‌شود مرور کنیم. برند داوب (Daub) در تولید انواع تجهیزات نانوایی از جمله آن تجهیزات است که با آن تفاوت ایجاد خواهید کرد.

همچنین نئوسیستم که نام آن در بالا آمد و برند ایتالیایی مارنو (Mareno) که انواع سلف سرویس و تجهیزات آماده سازی درست می‌کند از جمله برندهای تفاوت ساز هستند.

کمک آپادانا تجهیز برای انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همانطور که مشخص است انتخاب بین انواع برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی و شرکت‌ها کار سختی است. شرکت‌های مشاور راه اندازی رستوران مانند آپادانا تجهیز می‌توانند با نگاهی واقع بینانه تجهیزات مورد نیاز شما را تهیه و یا تولید کند.کارشناسان آپادانا تجهیز فاکتورهای مختلفی را برای تجهیز رستوران شما در نظر می‌گیرند و از جمله آنها بازدهی رستوران، چیدمان آشپزخانه، فضا، موقعیت و برنامه تجاری است.

باید توجه داشت آیا این هزینه با توجه به نیاز شما واقع بینانه است؟ می‌توانم با برندهای دیگر با فناوری پایین‌تر و عملکرد ضعیف‌تر کسب و کار خود را شروع کنیم؟ آیا برندهایی که خریداری کرده‌ایم در ایران گارانتی و خدمات پس از فروش دارند؟

 شرکت آپادانا تجهیز آراز این توانایی را دارد که از صفر تا صد مسیر راه اندازی رستوران با شما همراه خواهد بود.  کافی است فرم زیر را پر کرده و درخواست مشاوره برای ما ارسال کنید:



    ایمیل شما جزو اطلاعات خصوصی شماست، ما آن را منتشر نمی کنیم.
    0 کامنت
    Inline Feedbacks
    View all comments