میز کار استیل

میز کار استیل یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که حضور آن در آشپزخانه های صنعتی ضروری است. این میز برای اهداف مختلفی از جمله خرد کردن مواد غذایی و آماده کردن آن­ها جهت پخت و پز مورد استفاده قرار می­‌گیرد. کاربرد این میز در رستوران­‌ها، کباب­پزی­‌ها، فروشگاه‌­های گوشت و مرغ، کافی شاپ­‌ها و تمام صنایعی است که آشپزخانه صنعتی دارند. بر خلاف گذشته که میز کارهای آشپزخانه‌­ها از چوب ساخته می­‌شد، امروزه از میز کار استیل برای این امر استفاده می­‌شود. میز چوبی رطوبت را به خود جذب می­‌کند و رطوبت منبع ایجاد آلودگی است. همچنین جای ضربات چاقو روی میز چوبی باقی می ماند و عمر مفید آن را کاهش می­‌دهد و عامل تجمع چربی و در نتیجه آلودگی در میز است. میز آلومینیومی نیز چندان در برابر رطوبت (که امری طبیعی در محیط آشپزخانه است) و زنگ زدگی مقاوم نیست. طراحی میز کار آشپزخانه به صورت استیل، باعث می­‌شود که میز از لحاظ بهداشتی مورد تایید استانداردها باشد. جنس استیل در برابر ضربات، خش افتادن، زنگ زدن و خوردگی مقاوم است. همچنین آلودگی و چربی به آن نفوذ نمی­‌کند. بنابراین می­‌توان گفت بهترین میز برای استفاده در آشپزخانه صنعتی از لحاظ کاربرد و از لحاظ بهداشتی، میز کار استیل است.

انواع و مشخصات فنی

میزهای استیل انواع مختلفی دارند. برای مثال می­‌توانند در زیر خود دارای کابین، کشو یا طبقه باشند تا استفاده از میز در بهینه‌­ترین حالت خودش قرار بگیرد. از دیگر مزایای محصول این است که در انواع و ابعاد مختلفی، باتوجه به نیاز مشتری و موارد مصرف قابل سفارش و ساخت است. این میز به طور معمول با ورقه های 0.8 میلی­متری ساخته می­‌شود اما با سفارش مشتری قابل تغییر است. همچنین در برخی مدل­‌های آن، ارتفاع میز، تعداد طبقات، تعداد کشوها و تعبیه چرخ ترمز به منظور چفت شدن میز به دلخواه مشتری قابل سفارش و تنظیم است. انواع مختلف میز کارهای استیل عبارتند از:
  • میز کار استیل ساده
  • میزکار استیل لبه دار
  • میزکار استیل دو کشو و سه کشو
  • میز کار استیل برنج پاک کنی
  • میز کار استیل پاتروکی یا مطبق
  • میز کار استیل کابین دار
  • ...

سفارش میزکار استیل

تجهیزات میز کار استیل از جمله تجهیزاتی است که می‌توان آن را برحسب نیاز مشتریان به صورت سفارشی تهیه کرد. رستوران های مختلف برحسب نیاز خود و طراحی فضای آشپزخانه نیاز به میزهای کاری با ابعاد و اشکال متنوعی دارند. برخی از شرکت ها مانند آپادانا تجهیز با توجه به توان تولیدی که دارند سفارش های مشتریان را هم می‌پذیرند.