تجهیزات شستشو و نظافت

سبد ماشین ظرفشویی

تجهیزات شستشو و نظافت

سیخ شور حلزونی

تجهیزات شستشو و نظافت

ماشین ظرفشویی ریلی


ظرفشویی صنعتی

تجهیز با ظرفشویی صنعتی (Commercial Dishwasher) قدمی اساسی برای مکانیزه کردن رستوران شما و تبدیل آن به آشپزخانه صنعتی است. مهم آن است که تجهیزات ظرفشویی که خریداری می‌کنید با نیازهای هدف شما سازگاری داشته باشد. یک قدم تا موفقیت بیشتر و داشتن آشپزخانه‌ای با حداکثر کارآیی. بدنه ظرفشویی صنعتی نیز مانند دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی از جنس استیل ضدزنگ است. این متریال خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد و به راحتی شسته و تمیز می‌شود.

برندهای معتبر ظرفشویی صنعتی

از ظرفشویی صنعتی برندهای مختلفی در بازار موجود است. زانوسی، الکترولوکس، اند استریو، ال ویو مکس و آریستارکوس از جمله برندهای مطرح بازار ایران هستند. در این برین برند الکترولوکس از دیگر برندهای موجود در بازار پرفروش‌تر است. بر اساس چه معیارهایی ظرفشویی صنعتی بخریم؟ لیست زیر شاید بتواند به شما در تصمیم‌تان کمک کند.
  • آیا فشار آب منطقه خوب است؟
  • آیا ساختمان می‌تواند آب مورد نیاز ظرفشوی صنعتی را تأمین کند؟
  • آیا ساختمان می‌تواند به صورت دائمی آب گرم به واحد آشپزخانه برساند؟
  • آیا غذای رستوران بسیار چرب است؟ پیتزا، مرغ سوخاری و مانند آن.
  • چه فضایی را می‌خواهیم به ظرفشوی صنعتی اختصاص دهیم؟
حال بر اساس اطلاعات به دست آمده می‌توانید با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را خریداری کنید.

مکانیسم عملکردی

ظرفشوی صنعتی بر حسب فشار آب به دو نوع با فشار بالا و با فشار متوسط تقسیم‌بندی می‌شوند. بیشتر رستوران‌دارن و فست‌فودی‌ها متفق القول‌اند که دستگاه‌های با فشار بالا بهترین انتخاب برای آنها است. این ظرفشوی‌ها آب داغ 60 درجه سانتی‌گراد را با بالاترین فشار به ظروف می‌زند تا هیچ اثری از لایه چربی و کثیفی باقی نماند. در نمونه‌های ریلی ظروف همچنین خشک و تمیز می‌شوند و در عرض چند ثانیه آماده استفاده دوباره هستند. البته مشکل این نوع از تجهیزات هزینه اولیه بالا و مصرف بالای برق و آب است که خود را در قبض آخر ماه نشان خواهد داد. ولتاژ مورد استفاده در این دستگاه‌ها بالاتر از ولتاژ برق شهری است و باید امکان تأمین آن در ساختمان دیده شود. در نمونه‌های با فشار کم از مواد دیگری کلرید آمونیوم و یدید آمونیوم برای تکمیل پروسه پاکسازی استفاده می‌کنند. استفاده از این مواد بی‌ضرر است و به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) رسیده است. گفتنی است سازمان غذا و  داروی ایالات متحده یکی از بزرگتری مراجع در زمینه استاندارد غذایی و دارویی است که مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان نیز قرار دارد. برای خرید این دستگاه‌ها دو دلیل اصلی وجود دارد: نخست هزینه پایین‌تر آن و ناتوانی در تأمین ولتاژ برق نمونه‌ها با فشار بالا.

مهمترین انواع ظرفشوی صنعتی 

به جز اختلاف در میزان فشار آب انواع ظرفشوی صنعتی بر حسب ظرفیت نیز تقسیم‌بندی می‌شوند:
  • ماشین ظرفشویی زیرکانتری
  • ماشین ظرفشویی نیمه اتوماتیک یا ایستاده
  • ماشین ظرفشویی تمام اتوماتیک یا ایستاده تمام اتوماتیک
  • ماشین ظرفشوی ریلی یا تمام اتوماتیک خشک‌کن دار
گفتنی است شرکت آپادانا تجهیز متعهد است که برای مشتریان خود بهترین و بهینه‌ترین تجهیزات را خریداری و نصب کند. اولویت اول شرکت آپادانا تجهیز به عنوان تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کسب و کاری خوش نام در عرصه راه اندازی رستوران رضایت مشتریان و تجهیز رستوران با بالاترین استانداردها است.