فر کانوکشن و فر کامبی

دستگاه فر کانوکشن و کامبی (Convection and Combi Steamer) یکی از اجزای مهم تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی است، که دارای پخت ترکیبی و قابلیت های متفاوتی همچون کباب کردن، بریان کردن، بخار پز و آرام پز است. درون این نوع فر گاز چندین عدد فن وجود دارد که این امکان را فراهم می کند تا حرارت در تمام فضای فر به سرعت بالا برود و گرما به طور کاملا یکسان در فر پخش شود. در نتیجه غذا در مدت زمان بسیار کم اما با کیفیت بالا آماده پخت می شود، البته لازم به ذکر است که درون مواد غذایی مانند کباب و یا مرغ بریانی کمی آبدار است، که باعث  می شود طعم غذا بی نظیر تر شود. فر های کانوکشن امروزه توانسته اند جای وسایل معمولی آشپز خانه را همانند فر، ماکروفر و اجاق گاز را بگیرند.

مزیت های فر کانوکشن

از مزیت های مهم فر کانوکشن می توان به کنترل دما و رطوبت اشاره کرد که باعث کاهش زمان پخت و پز محصولات می شود. درون این فر می توان به صورت همزمان 12 ظرف مختلف قرار داد. از مهم ترین مزایای فر کانوکشن و فر کامبی می توان به تهیه غذا با کمترین روغن و یا چربی اشاره کرد، که باعث می شود غذای سالم تر و با کیفیت تری را آماده کنید. در فر های کانوی گردش هوای داغ و خشک نیز وجود دارد، به همین دلیل ممکن است بافت روی مواد غذایی کمی خشک شده باشد.

فر کامبی

درون فر های کامبی طبقات متفاوتی وجود دارد که باعث می شود سر آشپز غذاهای مختلفی را با دستور عمل های مختلف و مواد استفاده شده مختلفی به صورت همزمان آماده سرو کند. در این نوع فر ها ارزش غذایی و ویتامین های موجود در مواد غذایی برای مدت طولانی حفظ می شود.

روش های پخت

فر کامبی دارای 3 روش برای پخت مواد غذایی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:
  • پخت با هوای گرم: پخت با هوای گرم که همان کانوکشن است و بیشتر برای پخت پیتزا، گریل کردن مواد غذایی، کبابی کردن و یا پخت نان و شیرینی از آن استفاده می شود.
  • پخت با بخار: این روش مانند بخار پز کردن مواد غذایی مانند سبزیجات، صیفی جات و برای حفظ کردن ارزش مواد غذایی و دم کردن برنج استفاده می شود.
  • پخت ترکیبی: از این روش ترکیبی از دو روش بالا است و عموما برای پخت مرغ، گوشت و ماهی مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات آپادانا تجهیز آراز

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در شرکت آپادانا تجهیز همگی از بهترین متریال ها و با بالاترین کیفیت هستند. شرکت آپادانا تجهیز آراز یکی از شرکت های تأمین کننده و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که محصولات را بر اساس خواست مشتریان و نیاز آشپزخانه صنعتی سفارشی سازی می‌کند. تیم آپادانا تجهیز با تجربه بسیار بالا در این زمینه و بر عهده گرفتن پروژه های متعدد و تخصصی می ‌تواند مشاوره مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.