دیگ دو جداره صنعتی

دیگ دو جداره صنعتی (Commercial Double Boiler) از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که مخصوصاً در کترینگ‌ها و رستوران‌های صنعتی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین وسایلی که آشپزها برای درست کردن حجم بسیار زیادی از برنج و خورشت از آن استفاده می کنند دیگ دو جداره صنعتی است. علاوه بر این اگر می‌خواهید در ماه‌های رمضان یا برای صبحانه به مشتریان خود آش و حلیم بدهید تهیه دیگ دو جداره برای شما ضروری است.

دیگ دوجداره صنعتی چگونه کار می‌کند؟

دیگ های دوجداره صنعتی دارای یک جداره عایق بندی شده است تا از به هدر رفتن گرما جلوگیری کند. درون این دیگ ها علاوه بر جداره عایق بندی شده، جداره روغن صنعتی نیز وجود دارد که باعث می شود میزان گرما و حرارت به صورت یکسان به دیگ منتقل شود و غذا در زمان پخت دچار ته گرفتگی و یا سوختن نشود و از تغییر طعم غذا جلوگیری شود. دیگ های دوجداره صنعتی به دلیل استفاده در رستوران ها و یا آشپز خانه های صنعتی قادر هستند غذا را برای مدت زمان بسیار زیادی گرم نگه دارند.

جداره روغن صنعتی نیز وجود دارد که باعث می شود میزان گرما و حرارت به صورت یکسان به دیگ منتقل شود و غذا در زمان پخت دچار ته گرفتگی و یا سوختن نشود و از تغییر طعم غذا جلوگیری شود.

دیگ های دوجداره صنعتی دارای اشکال متفاوتی همانند دیگ معکبی و دیگ گرد است. در این نوع دیگ ها همچون دیگ های معمولی نیازی به آبکشی برنج نیست زیرا تمامی مراحل پخت و پز برنج به صورت اتوماتیک درون خود دیگ انجام می شود. می توان در کنار دیگ چلو پز صنعتی  برای پخت راحت تر و سریع تر خورشت از دیگ های مخصوص پخت خورشت استفاده کرد.

انواع دیگ های دو جداره صنعتی

دیگ های دو جداره دارای انواع مختلفی همچون دیگ شیر دار دو جداره و دیگ معمولی دوجداره است. در دیگ های شیر دار، زمانی که آب به جوش می آید و یا زمان آبکشی کردن برنج فرا می رسد می توان به سادگی شیر موجود بر روی دیگ را باز کرده تا آب داخل دیگ خالی شود.  مشخصات دیگ دو جداره صنعتی برای ساخت این دیگ از ورق های استیل بسیار مقاوم و با کیفیت استفاده شده است، که در برابر افتادگی و حرارت بالا مقاومت بسیار زیادی دارد.  بر روی درب دیگ های چلو پزی 4 عدد کلیپس و بر روی دیگ های خورشت پزی 2 عدد کلیپس قرار داده شده است. درب دیگ های دو جداره نیز همانند خود دیگ ها دو جداره بوده و بر روی آن یک عدد لاستیک از جنس سیلیکون فود کرید قرار داده شده است.

از ویژگی های مهم این دیگ های دو جداره صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخت آسان و سریع تمام غذا های ایرانی
  • قابل استفاده در مراکز درمانی، بیمارستان ها، ادارات، سازمان ها، رستوران های صنعتی و آشپزخانه های صنعتی
  • حذف مراحل مختلف طبخ
  • کاهش مصرف انرژی
  • امکان سرویس دهی به 60، 150، 350 و 400 نفر
  • دارای سایز های متفاوت
گفتنی است شرکت آپادانا تجهیز متعهد است از بهترین متریال‌ها برای تولید تجهیزات خوب استفاده کند و بهترین فناوری‌ها را با کار ببرد. گارانتی 12 ماهه شرکت و خدمات پس از فروش به مدت 10 سال نشانگر کیفیت بالای محصولات و خدمات ماست.