تجهیزات پخت کنتاکی و مرغ سوخاری

تجهیزات پخت کنتاکی و مرغ سوخاری (fried chicken equipment) از تجهیزات فست فود است که برای تهیه یکی از معروفترین و محبوب‌ترین غذاها به کار می‌رود: مرغ سوخاری. برای تهیه این غذای پرطرفدار شما  به انواعی از دستگاه‌ها نیاز دارید که در بازار ایران یافت می‌شود و قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. تجهیزات کنتاکی برای استفاده در فست فودها، هتل‌ها، کترینگ‌ها و رستوران‌های صنعتی کاربرد دارد. شاید برای شما هم جالب باشد چرا به این تجهیزات می‌گویند مرغ کنتاکی. سال‌های پیش کسی به نام کلنل ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا مرغ سوخاری درست می‌کرد. بعد از مدتی یکی از دوستان او دستگاهی را به او معرفی می کند فقط برای پخت مرغ سوخاری یا کنتاکی. پیش از آن سرهنگ ساندرز این مرغ را در دستگاه پخت سبزیجات درست می‌کرد و برای همین کیفیت خوبی نداشت. بعد از اختراع دستگاه مرغ سوخاری اتفاق خارج العاده‌ای در صنعت غذا ایجاد می‌شود. سرهنگ ساندرز همان کسی است که پایه گذار رستوران‌های زنجیره‌ای KFC شد و به ثروت افسانه‌‌ای دست یافت.

انواع تجهیزات پخت کنتاکی و مرغ سوخاری

روند تهیه مرغ سوخاری به این گونه است که مرغ‌ها را در اندازه استانداردی تکه می‌کنند. سپس ابتدا مرغ وارد دستگاه مرینیتور شده، سپس بعد از ترکیب با مواد و طعم دار شدن به بردینگ وارد می‌شود. بعد از پودرزنی در بردینگ روی سبد مرغ سوخاری هنی پنی قرار می‌گیرد. مرحله آخر نیز قرار گرفتن مرغ‌ها در گرمخانه مرغ سوخاری است. بعد از آن مرغ سوخاری آماده است و می‌توانید نوش جان کنید. سس زن مرغ سوخاری (مرینیتور): برای طعم‌دار کردن مرغ‌های کنتاکی و قطعات مرغ با سس مخصوص سوخاری مهم است. در مخزن این دستگاه مواد اولیه و مرینیت را ریخته و مرغ در دستگاه با آن مخلوط می‌شود. دستگاه پودرزن (بردینگ) مرغ سوخاری: این دستگاه کار پودرزنی را بسیاری ساده کرده است. به جز مرغ سوخاری از پودرزن برای تهعیه فیله کنتاکی، پیاز سوخاری، قارچ سوخاری نیز استفاده می‌شود. دستگاه پودرزن در دو مدل تک لگن و دو لگن تهیه می‌شود. همچنین دو مدل پودر برای تهیه مرغ سوخاری وجود دارد: نرمال و اسپایسی. دستگاه پخت مرغ سوخاری (هنی پنی): اولین شرکتی که دستگاه مرغ سوخاری را به صورت تجاری تولید کرد شرکت آمریکایی هنی پنی بود. امروز هم بزرگترین کمپانی ساخت تجهیزات پخت کنتاکی و مرغ سوخاری همین شرکت هنی پنی است. این دستگاه می‌تواند در عرض یک ربع ساعت سوخاری آماده را تحویل بدهد. گرمخانه ایستاده دیجیتال مرغ سوخاری: در فست فودهایی که مشتریان بسیار زیادی دارد تجهیزات گرمخانه ایستاده را هم قرار می‌دهند. گرمخانه‌هایی خشک و یا مرطوب که مرحله آخر تهیه مرغ سوخاری است. به جز موارد بالا که برای دستگاه مرغ بریان و دستگاه پخت کباب ترکی نیز در این دسته‌بندی جای می‌گیرد.

محصولات آپادانا تجهیز 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در شرکت آپادانا تجهیز همگی از بهترین متریال ها و با بالاترین کیفیت هستند. شرکت آپادانا تجهیز یکی از شرکت های تأمین کننده و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که محصولات را بر اساس خواست مشتریان و نیاز آشپزخانه صنعتی سفارشی سازی می‌کند. خرید این تجهیزات نیز مانند بقیه موارد کار در رستوران نیاز به نگاه بلندمدت و مقتصدانه دارد. در خرید این محصولات باید به چهار متغیر توجه داشت: برند، مدل، کاربرد و کیفیت. کارشناسان ما در شرکت آپادانا تجهیز می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما بگذارند و با نگاهی جامع و کاربردی بهترین پیشنهادات را ارائه دهند.