آبمیوه گیری صنعتی

دستگاه های آبمیوه‌گیری صنعتی (Commercial Juicer) از جمله تجهیزات کافی شاپ است که در کنار دستگاه‌های بلندر برای تهیه انواع نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها استفاده می‌شود.  آنچه در طراحی و خرید دستگاه آبمیوه‌گیری صنعتی اهمیت دارد میزان بازدهی آن و میزان آب میوه‌ای است که می‌توان از آن استخراج کرد. در برخی از این دستگاه‌ها روش‌های خلاقانه‌ای برای تولید آبمیوه ابداع شده است که میزان بازدهی را بالا می‌برد.

از کدام برند خرید کنیم؟

رقابت بین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه آبمیوه‌گیری برای تولید تجهیزاتی بهینه‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر است. به این ترتیب شما به عنوان استفاده کننده امکان انتخاب بسیار گسترده‌ای دارید. نکته دیگری که در تهیه آبمیوه گیری صنعتی بسیار اهمیت دارد مصرف انرژی این دستگاه‌ها است. این تجهیزات در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شود و برخی از آنها نیز به فناوری‌های نوین تجهیز شده‌اند. ما در مجموعه آپادانا تجهیز آراز با بررسی دقیق، برندها را گردآوری کرده‌ایم تا مشتریان بتوانند از میان آنها بهترین‌ها را بنا به نیاز مجموعه خود تهیه کنند. تفاوت دستگاه آبمیوه گیری با بلندر صنعتی در این است که دستگاه آبمیوه گیری می‌تواند پالپ را از آب میوه جدا کند. خصیصه‌ای که در تهیه نوشیدنی‌های سالم و کوکتیل‌ها بسیار اهمیت دارد.

انواع دستگاه‌های آبمیوه گیری صنعتی:

معمولاً دستگاه‌های آبمیوه گیری برحسب کاربری و عملکرد به سه دسته تقسیم می‌شوند.
  • دستگاه‌هایی برای گرفتن آب مرکبات
این دستگاه تنها برای مرکبات است و به شکل سنتی و یا خلاقانه و مدرن میوه‌ها را از وسط نصف کرده و از داخل آنها را فشرده می‌کند. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را به شکل دستی و برقی از بازار تهیه کنید.
  • دستگاه‌های سانتریفوژی یا گریز از مرکز
نگران اسم خیلی علمی آن نباشید. در واقع عملکرد آن بسیار ساده است. شما از داخل محفظه‌ای میوه و یا سبزیجات را در دستگاه می‌ریزید و تیغه معمولاً چهار شاخه میوه را ریز ریز می‌کند و در داخل پارچی برای شما انبار خواهد کرد. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید آب میوه‌های بسیار سفت و سخت را هم بگیرید.
  • دستگاه‌های فشاری
نوع دیگری از دستگاه‌های آبمیوه‌گیری هستند که بعضاً طراحی شبیه به چرخ گوشتی دارند. روش کار به این صورت است که میوه در دستگاه گذاشته می‌شود و با فشاری مکانیکی که دستگاه ایجاد می‌کند آب میوه گرفته می‌شود.